maanantai 23. marraskuuta 2015

rantalomalla

Heips!

Olisi ollut kiva päivitellä jo muutama päivä sitten mutta se outo netti poika oli taas jostain syysta katkaissut liittymän, välillä tuntuu että se on aivan toivoton ja pöllö. Nyt soiteltiin hälle kahtena päivänä ja toisena päivänä jo illalla vastasikin ja sanoi tulevansa tunnin päästä mutta sitä ei sitten tapahtunutkaan, liekö eksynyt matkalla vaikka tosin ajelee tästä väkisinkin ohi kun kotiinsa menee. 20:nennen soittokerran jälkeen hän sulki puhelimen. Sai poika kyllä huutia tänään kun vihdoin vaivaantui ilmestymään paikalle. On aika yleinen egyptiläinen tapa että on parempi vähän lupailla vaikkei meinaisikaan hommaa hoitaa ja pyydellään sitten anteeksi huomenna ja selitellään, ei kaikki mut usein näin voipi sattua ;) Eikä tosiaan ollut eka eikä edes kolmas kerta kun näin tekee ja poika vaikuttaa oikeasti ihan mukavalta silloin kun paikalle erehtyy. Nettiliittymät ovat samassa opimuksessa kahvilan kanssa että kummatkin sulkeutuu sitten samalla...noh, nyt taas toimii mukavasti.

Lomalla oli siis ihanaa ja rentouttavaa. Olimme lomalla Hurghadassa joka on merenrantakaupunki, sinne matkaa alle 300 km ja bussille pääsee kätevästi perille. Hotellialue oli todella suuri, laajoja viheralueita ja erikoisesti tehty suuri kaunis uima-allas alue , jossa kiemurteli ikäänkuin jokia yhdistäen suuremmat uima-altaat sekä pitkä rauhallinen ranta jossa mukavasti tilaa rantatuoleille.  Huoneet siistit ja tilavat ja upea merimaisema. Muutoinkin hotellialue oli rauhallinen vaikka hotelli olikin aika täynnä, mutta tilaa riittävästi ja ruoka maittavaa ja monipuoliset buffee tarjoilut jne jne. Melko täydellinen paikka. Usein hotellit egyptissä ovatkin siistejä, tilavia ja palvelu erittäin ystävällistä ja asia sujuu. Monet paremmista hotelleista on melkoisia palatseja vaikka hinta ei olekaan mahdoton. All inclusive on meille mukava ratkaisu kun saa tietty syödä ja juoda koko ajan ja me olemme egyptin nähtävyydet jo kolunneet ja on hyvä vaan levätä. Usein käymme snorklaamassa kun vedet täällä ovat kristallinkirkkaita ja kalat värikkäitä, mutta nyt merivesi oli jo vähän viileää niin emme menneet. Kävimme loistavassa spa käsittelyssä kylpylässä joka sisälsi kunnon suomalaisen saunan ja turkkilaisen pesun sekä kookoskuorinnan turkkilaisessa saunassa, jaguzzin ja vielä mahtavan hieronnan. Muutoin aamuisin kävelimme rannalla kun hotellialue oli niin laaja että saimme hyvän aamulenkin, uimme ja kävimme jopa vesijumpassa.... ja söimme paljon, siis liikaa, kunnon rentoutusloma siis. Pelattiin myös minigolfia, tosin harmittaa kun hävisin. Vähän eurooppalaista tunnelmaa ja menoa välillä meidän elämään. Illalla hotellissa oli mukavat showt ja oli venäläispaintteista karaokeakin, mutta se ei oikein iskenyt.

Sattumalta hotellissa oli kauppoja pitämässä meidän kahvilan asiakkaita ja välillä tuntuu että me olemme aika kuuluisia :) joka paikassa törmää tuttuihin..

Nyt paluu arkeen ja olikin mukavaa palata töihin, kaikki täällä oli mennyt hyvin. Tosin tänään kun ystäväni kanssa ajelimme ostoksille naapurikylään ja pysähdyksen jälkeen koetimme jatkaa matkaa niin auto ei enää inahtanutkaan. Mutta se täällä on niin mukavaa että heti on monta miestä auttamassa ja he löysivät hetkessä jostain toisen akun ja saivat auton käyntiin. Paikalle tuli poika joka sanoi käyvänsä joka päivä kahvilassa ja näköjään kaikki minut tunnistaa, minä en kyllä poikaa. Pääsimme siis kotiin mutta akku oli täysin kupsahtanut ja jouduttiin uusimaan, outo juttu.